Başlangıç ve Bitiş Tarihi
04 Ocak 2008-09 Ocak 2016
Koordinatör
Airbus Operations
Bütçe
65 Milyon Avro
Türk Ortaklar
TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ
Desteklendiği Program ve Alan
İklim, Enerji ve MobiliteDesteklendiği Çerçeve Program
7. Çerçeve Programı
Projenin CORDIS Linki
Cordis linki için tıklayınızProje İnternet Sitesi
Genişletilmiş, Bütünleştirilmiş, Olgunlaştırılmış Sayısal Boyutlama Vasıtasıyla…
MAAXIMUS Projesi ile kompozit teknolojilerinin havacılık sektöründeki uygulama alanlarının genişletilmesi hedeflenmektedir. Başlangıç ve Bitiş Tarihi 04/2008...
Bilimsel Çıktı/Ürün/Kazanım
Bu projenin bilimsel çıktıları RTM ve kompozit üretim teknolojileri süreçlerinin eniyilenmesi şeklinde gösterilebilir.
Küresel Ölçekli Büyük Sorunlarla Mücadele
- Havacılık sektöründe kompozit malzeme kullanım alanlarının genişletilmesi
- Uçaklarda toplam ağırlık azaltımı
- Kompozit malzemelerin maliyetlerinin düşürülmesi
- Uçak tasarım, benzetim, test ve üretim süreçlerinin eniyilenmesi
- Havacılıkta maliyet azaltımı
Endüstriyel İnovasyon (Ürün ve süreçler yanında hizmetlerdeki inovasyon da dâhil)
- Kompozit uçak gövdesi montaj süresinin %50 oranında azaltılması
- Tasarımdan teste kadar geçen sürenin %20 oranında azaltılması
- Uçak gövdesi için geliştirilmiş panel üretimi
- RTM pencerelerin üretimi
- Uçağın genel ağırlığının %10 oranında azaltılması
- Maliyet iyileştirmeleri ile toplam maliyetin %5 oranında düşürülmesi
Ulusal Politika ve Stratejilerde Araştırmadan Kaynaklanan Değişiklikler
MAAXIMUS projesi sonunda kompozit ve RTM teknolojileri kullanımının ulusal araştırma politikaları düzeyinde daha sağlam bir karşılık bulacağı beklenmektedir.
Yurtdışına Bağımlılığa ve Cari Açığa Etkisi
TAI, RTM teknolojileri noktasında yüksek bir kapasite kazanmış olup, bu kapasitenin gelecekte Türkiye'de üretilen RTM teknolojilerinin yurtdışı ihracatında ciddi katkıları olacağı öngörülmektedir. Söz konusu öngörü TAI ve Türkiye’nin ihracat kapasitesini geliştirecektir.
Kamu Mal ve Hizmetlerini Geliştirmedeki/Karşılamadaki Katkısı
Uçak üretimi özelinde RTM ve kompozit teknolojisi geliştirilmesi sonrasında, uçak üreticileri ve havayolu taşıyıcıları tarafından katma değer yaratılacaktır. İlgili yetenekler ileriki süreçlerde de kullanılacaktır.
Meslekî Becerilerin ve Profesyonel Yeteneklerin Geliştirilmesine Katkısı
- RTM üretim yeteneklerinin kazanılması
- Varolan kompozit üretim kapasitesinin geliştirilmesi
- Uçak gövde üretiminin hızlanması
- Rekabet avantajı
- Kompozit kullanım maliyeti azaltımı
İnsan Kaynağının Geliştirilmesine Katkısı
RTM üretiminde rol alacak insan kaynağı ileriki projeler ve seri üretim için hazır olacaktır. İleri kompozit üzerinde teknik personelin kapasitesi de proje esnasında ve sonrasında güçlenecektir.